سپیده‌دمان

گزارشی از برنامه‌های سال 94

سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

دوستان سلام. امیدوارم که سلامت و موفق باشید.

مدتی است که خبر یا فراخوان جدیدی بر روی «سپیده‌دمان» منتشر نشده است. در این مدت برنامه‌هایی در جریان بوده که فکر کردم گزارش مختصری در مورد این فعالیت‌ها در اختیارتان بگذارم. اما قبل از این گزارش، بد نیست به دو نکته اشاره کنم:

  • «سپیده‌دمان» الان یک آدرس اختصاصی جدید دارد: sepidehdaman.ir
  • یک بخش جدید با عنوان همیاری با ما به سپیده‌دمان اضافه شده است که از طریق منوی بالا قابل دسترسی است. لطفاً پیش از هرگونه مشارکت مالی، حتماً مطالب این بخش را مطالعه نمایید.

و اما در مورد فعالیت‌های امسال...

یکی از مشکلاتی که من سال گذشته زیاد با آن درگیر بودم، این بود که به خانواده‌هایی که دچار فقر و آسیب بودند برخورد می‌کردم، اما متاسفانه به دلیل عدم وجود روالی مشخص، رسیدگی به این خانواده‌ها ممکن نبود. از ابتدای امسال، من و دو نفر از دوستان برنامه‌ای را شروع کردیم تا به وضعیت خانواده‌هایی که از حیث فقر دچار بحران شدید هستند، منظم‌تر رسیدگی کنیم.

قصد ما این است  که خانواده‌های دچار بحران را شناسایی کنیم و در مدتی محدود، مثلا 3 ماه، راهی برای خارج کردن خانواده از بحران پیدا کنیم. به عبارتی، ما قصد نداریم که خودمان خانواده‌ها را برای مدتی طولانی تحت پوشش بگیریم، بلکه می‌خواهیم در این مدت محدود نیازی مهم و عمده (مثلاً مسکن، یا رفع یک مشکل درمانی مهم) از خانواده را برآورده کنیم، یا خانواده را تحت پوشش دائم یک ارگان دیگر (مثلا بهزیستی یا یک خیریه) در آوریم. در مواردی که امکان داشته باشد، بحث‌های دیگری مثل ایجاد اشتغال برای خانواده را هم ان شاء الله در برنامه خواهیم داشت.

از شروع این برنامه، حدود 10 خانواده تحت حمایت قرار گرفته‌اند و در اموری مانند تأمین مایحتاج اولیه، رسیدگی به وضعیت بهداشتی، پیگیری مسائل درمانی، کمک به اجاره مسکن و تهیه مبلغ رهن به ایشان کمک شده است. امیدواریم که بتوانیم در چند ماه آینده وضعیت این خانواده‌ها را به حدی بهبود دهیم که خانواده‌های دیگری را جایگزین کنیم.

تآکید بر این موضوع هم اهمیت دارد که قصد داریم این برنامه را به شکلی منظم ادامه دهیم، بنابراین مشارکت مالی مستمر شما ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

به جز این برنامه، دو برنامه هم به در یک ماه اخیر داشته‌ایم:

  • کمک به چند مدرسه برای خرید کتاب درسی برای بیش از 100 دانش‌آموز نیازمند (مبلغ لازم برای خرید کتاب سال آینده را دانش‌آموزان باید از الان پرداخت نمایند.)
  • خرید 8 کولر برای خانواده‌های نیازمند

خوشحال می‌شوم که پیشنهادات و نظرات شما را برای بهبود برنامه‌های در جریان بشنوم.

در پناه خدا باشید.

  • حسین صفرزاده

دانش‌آموزان محروم

گزارش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی