سپیده‌دمان

فرصت مشارکت در این برنامه به پایان رسیده است. گزارش پایان برنامه را در این آدرس ببینید.

فراخوان جدید مشارکت در برنامه‌های این مرکز را در این آدرس ببینید.

-----

دوستان سلام؛

امیدوارم خوب و سلامت باشید.

مدتی است جمعی از دوستان مورد اعتماد من در پی راه‌اندازی مرکزی برای سامان‌دهی وضعیت کودکان کار و خیابان و کودکان بدسرپرست هستند. این مرکز که «پردیس فرزندان آفتاب» نام دارد با مجوز سازمان بهزیستی در سطح شهرستان شیراز فعالیت خواهد کرد. در این مرکز، ان شاء الله کودکان 4 تا 11 ساله (دختر و پسر) تحت پوشش قرار می‌گیرند و تلاش بر این است که ضمن فراهم کردن شرایط مناسب از نظر بهداشت و سلامت و تغذیه برای این کودکان، در جهت آموزش‌ ایشان نیز اقداماتی جدی‌ انجام گیرد؛ چرا که محرومیت از آموزش، فقر را برای آنان همیشگی می‌کند.

مسئولان مرکز برای برگزاری برخی دوره‌های آموزشی همچون سواد‌آموزی کاربردی،‌ آموزش ارزش‌های اخلاقی و مهارت‌های زندگی (امید و معنای زندگی، همدلی و توجه به دیگران، خویشتن‌داری، مهارت نه گفتن، مقابله با خشونت، پیشگیری از اعتیاد، آگاهی از مراکز حمایتی، اقدام مناسب در شرایط پرخطر و...) و کارگاه‌های آموزش مهارت‌های شغلی برنامه‌ریزی نموده‌اند.

با توجه به وضعیت بحرانی زندگی این کودکان، مدت کوتاه اقامت اغلب آنان در مرکز،‌ احتمالِ نداشتن سابقه‌ی تحصیل در مدرسه و نداشتن امید و انگیزه‌ی کافی برای فعالیت‌های آموزشی مرسوم، ارائه‌ی آموزش مناسب به این کودکان کار ساده‌ای نیست. برای اثربخشی آموزش، روش‌هایی موثر و جذاب مورد نیاز است و چنین آموزش‌هایی علاوه بر نیاز به تربیت و بهره‌گیری از مربیان توانمند، مستلزم داشتن امکانات و ابزارهایی است که هزینه‌بر هستند.


برخی از امکانات مورد نیاز برای تجهیز و راه‌اندازی این خانه برای ظرفیت 30 کودک (که به طور متوسط چند هفته را در خانه می‌گذرانند) به شرح زیر است:

  • تخت؛ 30 عدد که با توجه به اندازه‌ی خانه باید به صورت یک طبقه یا دو طبقه ساخته‌شود
  • تشک؛ 30 عدد متناسب با اندازه‌ی تخت‌ها
  • کمد یا کشو که به تعداد بچه‌ها و با توجه به شرایط خانه باید ساخته شود
  • لباس کودک در اندازه‌های مختلف (دخترانه و پسرانه)
  • وسایل بهداشتی شخصی و لوازم‌التحریر
  • میز و صندلی جهت انجام فعالیت‌های آموزشی
  • وسایل بازی (بازی‌های حرکتی، فکری و...)
  • امکانات آموزشی جهت سواد‌آموزی
  • امکانات آموزشی جهت آموزش بهداشت
  • امکانات آموزشی جهت آموزش مهارت‌های زندگی
  • قفسه و کمد جهت نگهداری وسایل آموزشی
  • قفسه کتابخانه و کتاب‌های مورد نیاز

هزینه‌های مورد نیاز برای تهیه این امکانات حدود 50 میلیون تومان برآورد می‌شود که با توجه به ضرورت آغاز به کار این مرکز در اسرع وقت، بهتر است در ظرف دو هفته جمع‌آوری شود. بنابراین، اگر مایل به مشارکت در این برنامه هستید، حداکثر تا اول آبان ماه مبلغ مورد نظرتان را به حساب بانکی من که مربوط به این کار است واریز نمایید. اطلاعات حساب در انتهای این پیام آمده است.

در صورت تمایل و امکان می‌توانید به جای واریز وجه نقد، خودتان برخی اقلام موردنیاز مرکز را تهیه نمایید؛ در صورت تمایل به انجام این‌کار، با من تماس بگیرید تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

در پناه خدا باشید.


اطلاعات حساب:

فرصت مشارکت در این برنامه به پایان رسیده است.

 


پیامبراکرم(ص): «سوگند به آن که جانم در دست اوست کسى جز شخص مهربان به بهشت نمی‌رود.» [گفته شد: «همه ما دل‌رحم و مهربانیم»، فرمود:] «نه، مگر آن‌گاه که به همه‌ی مردم مهربانى کنید.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی